Monday, May 3, 2010

LULUR / BODY SCRUB TREATMENT


Rawatan lulur yang konon sudah dikenal sejak jaman nenek moyang kita, atau lebih dikenali juga dengan istilah Body Scrub merupakan rawatan yang 'cukup popular' dikalangan wanita.


Body Scrub dilakukan dengan cara mengoleskan bahan lulur pada tubuh, bahagian per bahagian, dari bawah ke atas sambil digosok sebentar. Kemudian lulur dibiarkan setengah kering, lalu digosok kembali dengan telapak tangan, sampai lulurnya berjatuhan.


Lulur boleh membersihkan kotoran yang melekat di tubuh, mengangkat sel-sel lapisan tanduk yang mati, membuka pori-pori sehingga kulit dapat bernafas.



Melalui rawatan lulur ini kulit tampak lebih halus, lembut dan remaja, kerana lapisan kulit yang sudah tua dan mati terangkat oleh lulur.


Bahan-bahan yang digunakan untuk lulur secara umum sudah banyak terdapat di kedai-kedai, dan tempat perawatan tubuh & kecantikan seperti salon & Spa, juga ada dari bahan-bahan semulajadi.


Perlu diingat, sebaiknya penjagaan body scrub ini seelok-eloknya dilakukan dua kali sebulan atau sebulan sekali untuk mendapatkan kulit badan yang halus mulus dan gebu.


Di Spa, rawatan body scrub biasanya dipadukan / diikuti dengan rawatan lain, seperti Body Steam (penguapan) dan Body Theraphy, agar hasil yang didapat lebih optimum.

Untuk rawatan kecantikan spa seperti lulur badan boleh hubungi kami di Yoyoy Spa.

Sila ke Yoyoy Kamphora Spa untuk sesi rundingan kecantikan secara percuma.

Sila lawati website kami untuk maklumat lanjut (http://yoyoyspa.com/)

No.19-1, Jalan PGN-1A/1, Jalan Pinggiran Batu Caves,
68100 Batu Caves, Gombak

Telefon :
03-4146 4378
03-6184 1455
012-308 4479


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...