Wednesday, July 27, 2011

Rahsia Dapatkan Kulit yang Gebu dan Cerah

 Picture
Kulit yang putih dan gebu menjadi idaman setiap wanita asia hari ini. Terdapat banyak produk yang dijual sehingga industri ini bernilai lebih dari 13 billion hanya di Asia mengikut perangkaan tahun 2009 dan semakin bertambah secara eksponen setiap tahun. Dengan pertambahan yang begitu tinggi, perusahaan berlumba lumba untuk membuat formula rahsia untuk meningkatkan jualan mereka.

Namun tahukah anda pemutih kulit yang banyak dijual kebanyakannya mengandungi bahan bahan kimia yang biasanya mempunyai kesan sampingan seperti alahan kulit, pengelupasan dan banyak lagi. Jika anda salah seorang dari konsumer produk produk tersebut, anda sememangnya telah tahu akan kesan sampingan tersebut namun masih lagi mencari cari produk yang sesuai dengan kulit anda. 

Kami seperti artikel artikel sebelum ini, amat mementingkan keselamatan dan kesejahteraan anda. Kami seboleh bolehnya hanya mengesyorkan cara cara dan bahan bahan natural dalam artikel kami. Untuk mendapatkan kulit yang putih dan gebu kami telah menyediakan resepi khas hanya untuk anda. 

Pertama sekali anda harus faham penyebab kulit gelap. Penyebab utama kulit gelap asia ialah kerana sinaran matahari. Sinaran matahari  boleh menyebabkan hiperpigmentasi di kulit. Hiperpigmentasi adalah ketika kulit mendapat melanin yang meningkat, menyebabkan ia mempunyai bintik hitam. Bintik-bintik gelap membuat kulit tampak berjerawat. Dengan menggunakan ‘whiteners’ yang kami syorkan yang diperbuat dari bahan bahan semulajadi anda boleh meringankan kulit dan mengurangkan hiperpigmentasi tanpa risiko kesan bahan  kimia yang digunakan oleh beberapa whiteners kulit komersial.

Cuci kulit anda dua kali sehari dengan sabun dan kain tuala. Gunakan kain tuala untuk menggosok sabun di kulit dan membilas sabun dari kulit. Kain tuala akan membuang sel sel mati dan pertumbuhan sel-sel baru.

Sapukan masker campuran tomato dan jus lemon sebelum anda mencuci  badan setiap pagi. Untuk membuat masker, campurkan 1 tomato dan jus dari 1 lemon dalam pengisar. Sapukan lapisan tipis masker  dan biarkan selama 15 minit. Masker tersebut boleh disimpan dalam peti sejuk sehingga satu minggu, ini dapat menjimatkan masa anda setiap hari. Setelah 15 minit, bilas kulit dengan air sejuk. Cuci kulit dengan sabun dan kain tuala. Tomato dan lemon bertindak untuk memutihkan kulit dan memberikan penampilan yang cerah. Jus lemon  boleh menyebabkan sensasi menyengat pada kulit, ini adalah perkara biasa. Dengan penggunaan kerap, kulit menjadi terbiasa dengan jus lemon, dan mengurangkan sensasi menyengat.

Pada sebelah malam pula sapukan masker  campuran madu dan jus lemon sebelum tidur dan sebelum mencuci badan. Untuk membuat masker, campurkan 1 sudu teh madu dengan 1 sudu teh jus lemon. Sapukan masker ke kulit dan biarkan selama 15 minit. Setelah 15 minit, bilas masker dengan air hangat. Cuci kulit dengan sabun dan kain tuala. Madu boleh melembabkan kulit, dan jus lemon boleh memutihkan kulit. Lemon boleh menyebabkan sensasi menyengat pada kulit, ini adalah perkara biasa. Dengan penggunaan kerap, kulit menjadi terbiasa dengan jus lemon dan mengurangkan sensasi menyengat.

Sapukan  aloe vera gel organik untuk kulit dua kali sehari (pagi dan malam), setelah mencuci.  Aloe vera gel adalah pelembab yang boleh menyembuhkan iritasi pada kulit dan mencerahkan kulit.

Scrub kulit anda sekali seminggu dengan gula dan minyak zaitun. Buat paste dengan mencampurkan 1 sudu besar minyak zaitun dengan 1 sudu besar gula pasir putih. Gunakan jari anda dengan lembut menggosok memasukkan ke dalam kulit dengan gerakan membulat seperti menggosok cermin. Jangan gosok dengan keras atau kuat kerana ia boleh mencederakan kulit. Berhati-hatilah di sekitar daerah mata untuk mengelakkan dari terkena atau termasuk dalam mata. Paste ini dapat membuang sel-sel mati dari lapisan permukaan kulit, memperlihatkan baru, kulit segar dan menggalakkan pertumbuhan kulit baru.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...