Friday, December 4, 2009

Tips penjagaan kuku.

Mengenai Kuku
Kuku merupakan salah satu bahagian yang memerlukan perhatian bagi seseorang individu itu kelihatan hebat dan menarik, seperti juga wajah yang perlu kelihatan cantik dan berseri. Kuku juga memerlukan penjagaan khusus agar sihat dan cantik tanpa gangguan penyakit seperti fungus.

Penjagaan kesihatan kuku sama pentingnya seperti pemeliharaan wajah yang memerlukan perhatian dan penjagaan seharian. Kami memberikan petua asas yang seharusnya dilakukan bagi mendapatkan kuku yang sihat sempurna. Kadang kala tabiat manusia boleh membawa kepada kerosakkan dan kecederaan kuku tanpa disedari dan kami akan memberikan petua dan cara-cara mengatasinya.

Tips penjagaan kuku.

Penjagaan kesihatan kuku amatlah penting kerana kuku merupakan salah satu anggota badan manusia yang amat sensitif. Jika tidak dijaga ianya akan bermasalah dan mudah mendapat jangkitan penyakit seperti jangkitan fungus dan sebagainya.

Dewasa ini juga kita banyak mendengar wabak penyakit serius yang boleh membawa maut seperti penyakit kuku dan mulut, jadi amalan kebersihan amatlah penting dalam kehidupan seharian.

Disini adalah beberapa tips penjagaan kuku :

Selalu membersihkan kuku dengan merendam dalam air hangat

Membersihkan kuku dengan sabun lembut khas untuk kuku

Perlu kerap menggunakan pelembab

Selalu memotong kuku dan membuang bahagian yang tidak perlu

Harus minum banyak air

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...