Monday, December 28, 2009

Kecantikan wanita dan cara memanjakan diri


Wanita adalah sebuah karya terindah Tuhan yg penuh dengan pesona sepanjang waktu. Kecantikan seorang wanita terpancar bukan dari parasnya yang ayu namun juga inner beauty yang terdapat di dalamnya , namun tidak dinafikan pertama kali mata memandang sebelum melihat inner beauty akan tertuju akan tertuju pada penampilan dan juga kecantikan tubuh….ada banyak cara mahupun produk yang tersedia bagi para wanita yang ingin merawat serta mempercantik tubuh, mulai dari perawatan yang semulajadi dan tradisional sampai ke pembedahan plastik…. Begitu banyak pilihan yg ada dan begitu juga dengan risiko yang terjadi, semakin maju teknologi kecantikan serta produk yg digunakan maka kesan sampingnya juga akan semakin….kerana itu berhati-hatilah untuk memilih produk mahupun alat kecantikan yg ada.


Dari zaman dahulu perawatan tubuh secara tradisional tidak pernah pudar dan berhenti walaupun mungkin saat ini sangat kurang di gunakan kerana kurang dipraktikkan namun semakin hari semakin para ilmuan terus berusaha mencari jalan bagaimana dapat menggunakan produk natural dengan mudah dan senang sehingga si pemakai akan mendapatkan hasil yg maksimum dan tanpa merosakkan kulit jika pemakaian dalam jangka panjang mahupun terhenti.

Di Malaysia khususnya banyak produk perawatan kecantikan alami serta tempat2 melakukan perawatan tubuh yg kini terkenal dengan SPA…Perawatan yg ditawarkan juga macam2 seperti:



1. Massage:

Iaitu pemijatan yg dilakukan dengan denan menggunakan minyak beraroma yg dapat melancarkan peredaran darah dan memberikan aroma yg baik untuk kulit dan juga fikiran….jenis2 massage juga bermacam-macam mulai dari aromatherapy massage, traditional massage, stone massage, shiatsu, thai massage, herbal massage,ayurvedic massage dan juga deep tissue massage.

2. Body Scrub (Lulur) dan Body Mask (Masker):
Baik dilakukan seminggu sekali untuk menghilangkan kotoran kulit serta menjaga kulit agar tetap cerah dan juga memberi nutrisi yg diperlukan kulit luar , ini anda boleh dapatkan bergantung jenis lulur yg anda gunakan

3. Aromatheraphy burner:
Sangat baik untuk theraphy stress, dari aroma essential yg dibakar dalam mangkuk burner akan dapat mempengaruhi kerja otak sehingga bisa merehatkan otak anda yg stress dan tegang. Boleh juga dipakai sekaligus untuk pengharum di ruangan. Campurkan saja beberapa titis essential oils dalam burner dan bakar dengan lilin dari bawah, ulangi sekerap yg anda inginkan, untuk pilihan aroma ada banyak pilihan sesuai selera, bagi yg dalam keadaan stress dicadangkan untuk memilih aroma lavender ataupun lemon grass Treatment ini bukan hanya untuk wanita tapi juga untuk seluruh anggota keluarga.

5. Mandi Rempah:
Bagi yang mempunyai bathtub anda boleh memilih perawatan ini. Fungisnya dapat menghilangkan aroma bau badan, menghilangkan lelah serta mengurangkan stress yg berkepanjangan.

6. Mandi Garam:
Hampir sama dengan mandi tapi ini dapat membuang sel kulit mati serta menghaluskan kaki (tersedia dalam garam kaki) cukup anda berendam selama 15-20 minit sebelum anda mandi.

Masih banyak lagi perawatan kecantikan yg dibuat dari bahan semulajadi serta mudah untuk digunakan di rumah…untuk pilihan produk natural kami sarankan anda mengunjungi http://www.yoyoyspa.com untuk rawatan kecantikan lebih lanjut.

1 comment:

Perawatan kecantikan said...

informasi seputar kecantikan yang sangat menarik, terima kasih telah berbagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...