Monday, October 5, 2009

MENJADI ORANG HEBAT

Motto hidup saya adalah “Be the Best!”, yang ertinya adalah menjadi yang terbaik, melakukan yang terbaik, dan mendapatkan yang terbaik. Ingin hebat dalam pekerjaan, hubungan, pernikahan, atau kewangan? BOLEH!! Bagaimana? Apakah hal ini dapat terjadi kepada Anda? Jawabannya adalah BOLEH! Mengapa tidak? Demikian ada 4 Tips yang akan membuat Anda BOLEH MENJADI hebat:

1. Berani berFikir hebat.
Milikilah mimpi yang besar, visi yang jelas. Apabila Anda berfikir normal, maka anda akan menjadi orang normal. Anda akan menjadi orang ’super normal’ jika Anda berfikir ’tidak normal’, lebih dari rata-rata. Tuliskan 2 hal yang harus Anda capai dan akan membuat Anda sangat bahagia apabila Anda mencapainya tahun ini. Sekarang!

2. Isi hidup Anda dengan fikiran hebat.
Bacalah buku-buku, kaset, CD, dll yang dapat merevolusi Anda dalam berfikir lebih berani, bekerja lebih produktif, dan membuat potensi Anda semakin hebat. Buatlah rencana sukses Anda. Sekarang!

3. Selalu belajar dari orang-orang hebat.
Dengan siapa Anda bergaul, akan berpengaruh kuat terhadap diri Anda, percayalah! Jangan menghabiskan waktu Anda dengan bergaul dengan orang-orang pesimis, tidak bersemangat, dan tidak produktif. Bergaullah dengan orang yang dapat memberikan nilai tambah dalam hidup Anda. Temukan 10 orang hebat menurut Anda, dan belajarlah dari mereka. Sekarang!

4. Alami perubahan hebat.
Perubahan adalah proses, benar, saya setuju. Dan perubahan adalah seketika, ya, benar juga. Semua tergantung kepada Anda, mahu menjadi hebat dalam waktu yang lama atau dalam waktu sekejap. Tentukanlah sekarang!

Prinsip BOLEH ini akan membuat Anda kagum, Anda akan
melihat hidup Anda jauh lebih hebat dari sebelumnya. Tuhan memberkati!

”Mengapa sebahagian orang dapat menjadi hebat, dan kebanyakan orang yang lain tidak menjadi hebat? Kerana orang hebat berfikir menjadi hebat, bertindak seperti orang hebat, dan memiliki semangat untuk menjadi hebat”

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...