Tuesday, August 4, 2009

Petua Mengurangkan Masalah Angin Dalam Badan

Petuanya ialah petua bagaimana untuk mengurangkan masalah angin dalam badan. Petua ini bersumberkan daripada kata-kata Saidina Ali Bin Abi Tholib karramallahuwajhah. Saidina Ali berkata ;
Apabila anda hendak makan epal, hidulah baunya dan kemudian barulah makan epal tersebut. Kerana apabila anda melakukan demikian, setiap penyakit dan bahaya akan dihilangkan dari tubuh anda dan segala sesuatu yang disebabkan oleh ANGIN akan lenyap.
Epal berkhasiat membuang angin dalam badan
Epal berkhasiat membuang angin dalam badan
Haaa, mudah saja petua Saidini Ali ni kan. Apa yang perlu anda buat ialah,
  1. Cium atau hidu lah bau epal.
  2. Kemudian, makanlah epal tersebut.
* Pastikan anda hidu atau cium dulu bau epal sebelum makan. Itulah petua yang diajarkan oleh Saidina Ali karramallahu wajhah.
Ada saper2 pernah amal petua ini? Kongsikanlah pengalaman anda.
Sekian.

6 comments:

h35ti said...

nice info...
Oo, macam tu ya bang, di hirup dulu wangi buah apel tu, baru dimakan... :)
Tentunya harus dicuci terlebih dahulu ya bang, supaya bersih dari kotoran dan kuman-kuman penyakit.

Yoyoy Kamphora Spa, GOMBAK said...

thanks h35ti...

ala mcm cite P.Ramlee...
ambil bau dahulu...
Dah ambil bau baru makan...
Hehehehe....

Tapi ini bkn bang ye...saudari...:)

nur_kamar said...

salam...

saya tak pernah hilang angin tu... cuma waktu dulu2 kalau makan epal mesti cium bau puas puas baru makan. hasilnya badan jadi kurus
(60 kg - 45 kg).

Yoyoy Kamphora Spa, GOMBAK said...

waaa ini tips terbaru...
Boleh kurus juga ye..
Hmm..terima kasih nur_kamar

aayzack said...

pernah mengamalkan petua "sedut bau, baru makan" ni. hasilnya memang baik. Angin kurang, berat badan pun turun...tp yang penting kena ada disiplin dalam mengamalnya....kalu tidak angin akan datang balik..jangan berlapar dalam jangka waktu yang panjang...makan jangan tak makan...

Azwana Wana said...

terima kasih atas perkongsian ini. saya pun baru tau tentang ni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...