Tuesday, November 2, 2010

Cabaran Umat Manusia Akhir Zaman Mencari Jalan Yang Lurus

Bendera Kumpulan Al-Shabaab
Salah satu senjata yang digunakan pihak barat untuk menyerang serta memburukkan nama Islam ialah dengan menyebarkan perbuatan yang dilihat kejam oleh golongan mereka yang mengakui Islam dan bertindak atas nama Islam.

Antara perbuatan yang dilihat kejam dan bertentangan dengan naluri kemanusiaan pihak barat adalah seperti hukum potong tangan, hukum rejam sampai mati, hukum bunuh dan sebagainya.
Fahaman seperti larangan menonton TV, mendengar musik dan lagu, melarang wanita keluar rumah, memaksa wanita memakai hijab (burqa), dan lain-lain seumpamanya sering juga dijadikan alat serangan keatas Islam.


Di mana saja muncul organisasi yang berjuang atas nama Islam yang cuba mempraktiskan amalan atau fahaman di atas akan mendapat liputan yang menyeluruh untuk disebarkan di seluruh muka bumi bagi menjatuhkan nama Islam itu sendiri.

Aktiviti sebaran serta sekatan pihak barat dijalankan oleh badan-badan atau organisasi antarabangsa seperti PBB, para aktivis kemanusiaan yang disokong oleh individu seperti wartawan bebas, pejuang hak asasi manusia dan lain-lain seumpamanya.

Contoh yang lalu kita dapat melihat sendiri apa yang berlaku pada Taliban di Afganistan dan kini pihak barat memberikan tumpuan pada apa yang berlaku di Somalia.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...