Saturday, September 25, 2010

Rawatan Mencerahkan, Menggebukan dan Menghaluskan Kulit



LULUR BADAN WHITENING


Lulur Whitening adalah untuk mencerahkan warna kulit sehingga tampak lebih terang. Bahan yang terkandung juga mengandungi vitamin B1 dan C yang baik untuk kulit. Limau nipis yg terkandung dalam lulur whitening ini akan menyegarkan kulit, sedangkan kandungan olive oil nya memberikan kelembaban ekstra pada kulit.


Campuran susu dalam lulur ini tidak sahaja berguna sebagai peeling yang mengikis kotoran dan sel-sel kulit mati tetapi juga dapat mencerahkan kulit sehingga terlihat lebih halus dan tidak bersisik. Selain itu, kandungan protein dalam susu juga berguna sebagai pembekal nutrisi yang berfungsi melembabkan sekaligus melapisi permukaan kulit agar lebih halus dan kenyal.


LULUR BADAN COFFEE

Kandungan antioxidant dalam kopi sangat bermanfaat sebagai anti ageing treatment (mencegah penuaan), mempercepat pengelupasan sel-sel kulit mati sehingga kulit menjadi halus, cerah, dan berseri.

Serbuk kopi memang telah dikenali sejak dahulu sebagai zat untuk membersihkan kulit, juga melancarkan aliran darah di bawah kulit. Lulur jenis coffe ini pun memiliki keharuman yang sangat lembut dan wangi..



LULUR BADAN CHOCOLATE

Lemak coklat atau cocoa butter yang terkandung dalam lulur coklat berkhasiat untuk melembutkan & menghaluskan kulit. Lulur coklat juga dapat memutihkan/mencerahkan kulit.

Selain itu adanya katekin (catechin) yang merupakan antioksidan yang kuat yang ada dalam coklat dapat mencegah penuaan, mencegah kedutan dan melindungi kulit dari pencemaran udara, dan menjadikan kulit berseri dan awet muda.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...