Tuesday, September 7, 2010

Agenda Tersirat Iklan Promo Raya TV3


(sila klik pada gambar untuk lebih jelas)





Masih lagi hangat di topic iklan promo raya TV3 yang melampau. Setelah meneliti video ini banyak kali, saya tertarik dengan dua frame gambar di dinding, di mana gambarnya berupa "Red Devil".


Kami percaya frame tersebut mempunyai kaitan dengan agenda yang ingin disampaikan, freemason. Sebelum ini saya pernah menonton dokumentari yang diterbitkan krew Wake Up Project, iatu siri The Arrivals. Banyak topic yang dibincangkan dalam dokumentari tersebut. Lebih mengejutkan, saya dapati cara penyebaran iklan raya TV3 ini ada mempunyai kaitan dengan apa yang di bincangkan dalam siri The Arrivals itu - Children Mind Control

Persoalannya :


Gambar pada frame tersebut, saya tidak dapat mengenal pasti dengan jelas. Tetapi saya percaya ia mengandungi agenda tersendiri. Huruf jawi diterbalikkan, ditayangkan hanya kurang dari 1saat. Gambar pada frame tersebut juga mestii ade something. Di harap pembaca dapat berkongsi idea, apa yang korang rasa gambar dalam frame tu.


Petikan dari siri The Arrivals :


"Media ini memainkan peranan yang penting dalam menyediakan asas-asas untuk menentukan pandangan seseorang individu terhadap dunia ini"


"Oleh itu, mana-mana pihak yang menguasai maklumat ini dan media massa akan dapat mengawal dan mempengaruhi setiap populasi di bumi dengan cara pemikiran mereka."


"Dan inilah yang dilakukan oleh Freemason"


"Freemason ini menggunakan media untuk mempengaruhi manusia dengan cara pemikiran mereka"


"Sama ada cara terbuka, atau secara tersirat"


"Cara yang mereka gunakan berbeza, tetapi matlamatnya tetap sama"


"Untuk mempengaruhi kamu degan cara pemikiran dan kepercayaan mereka sehinggakan kamu menganggap mereka sebahagian dari kehidupan kamu."


"Mereka menguasai industri musik, wayang, hiburan, dan bahan lucah"


"Untuk satu tujuan iaitu mempengaruhi kamu melalui penguasaan minda!"


Saya sertakan point di atas supaya pembaca dapat memahami apa sebenarnya yang dikatakan dengan penguasaan minda. Dan kaitannya :


Turut dipetik dari siri The Arrivals : (yang ni menarik!!)


"Untuk membuat simbol seks dalam kartun, pelukis akan menggunakan satu teknik di mana dia akan memulakan lukisan dengan melukis satu lambang seks dan seterusnya membatalkannya dengan hasil lukisannya."


Buktinya :





(sila klik pada imej untuk gambar lebih jelas)


"Ini mencetuskan deria seks kanak-kanak pada usia yang amat muda"

Dan objek-objek tertentu yang diselitkan bersama cerita untuk tontonan kanak-kanak.





(sila klik pada imej untuk gambar lebih jelas)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...