Tuesday, November 22, 2011

Urutan Thai Spa Kuala Lumpur dan Spa Selangor


Urutan Thai: Ia dipercayai dikembangkan oleh ahli perubatan Buddha, Jivaka Kumar Bhaccha, kira-kira lebih daripada 2,500 tahun lalu di India.Ia kemudian sampai ke Thailand di mana teknik dan falsafah Ayurveda yang digunakannya itu turut dipengaruhi oleh perubatan Cina.

Selama berabad lamanya, urutan Thai dilakukan oleh golongan sami sebagai salah satu komponen perubatan Thai.Urutan Thai agak lasak dengan penggunaan tangan, lutut dan kaki pakar terapi urutan.  Ramai menganggap urutan Thai memberi kesan merehatkan dan membuatkan diri lebih bertenaga.Urutan ini tidak menggunakan sebarang minyak yang lazimnya dilakukan di atas lantai berlapik. 


Ia boleh mengambil masa antara 60 minit sehingga dua jam.Urutan ini antara lain membantu seseorang untuk lebih relaks, mengurangkan tekanan, meningkatkan peredaran darah, meningkatkan tenaga serta menyeimbangi keadaan tubuh.

Yoyoy Kamphora Spa menyediakan urutan thai khusus untuk kesihatan dan kecantikan wanita. Spa yang terletak berhampiran Taman Melawati, Gombak, Wangsa Maju, Ampang sekitar Kuala Lumpur dan Selangor.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...