Monday, March 21, 2011

Lelaki dan Perempuan Boleh Ke Jadi Kawan Baik?


Haish, entri common. Tapi takpela, aku nak share gak pandangan aku kat korang terhadap tajuk ni. Lelaki dan perempuan boleh jadi kawan baik ke?

Aku tau, ramai yang akan bagi jawapan, "Eh, boleh la. Apa yang tak bolehnya". Dan pemberi jawapan camtu mesti kebiasaannya perempuan.

Kenapa aku kata perempuan? Hmm, sebenarnya pemikiran lelaki dan perempuan tak sama. Contohnya, isu abang dan adik angkat. Biasanya perempuan akan anggap abang angkat dia sebagai abang. Tak lebih dari tu. Tapi, lelaki pulak lain. Dia gunakan title "abang angkat" tu sebagai satu cara untuk dekati adik angkatnya.

Bila dah dapat peluang meluahkan perasaan. Adik angkat dia pun jadi la pasangan terangkatnya. Sebab tu kita biasa sangat dengar pasangan dulunya adik beradik angkat akhirnya terangkat sampai ke jinjang pelamin..

Sama jugak dalam kes kawan baik. Aku pernah ingatkan seorang kawan perempuan aku. "Lelaki dekati seorang perempuan, mesti ada sebabnya". Kalau takde udang sebalik batu, buang masa je lelaki nak baik dengan seseorang perempuan tu..

"Tak semua lelaki macam tu"

Ye, itu pun jawapan yg biasa kita dengar kat mana2. Tak semua lelaki sama. Tapi, banyak yang macam tu. Lelaki akan buat apa cara sekalipun untuk dekati perempuan yang dia suka. Termasuklah pendekatan menjadi kawan baik..

Tak percaya? Tunggu la kawan baik lelaki anda akan luahkan perasaan kat anda jugak akhirnya nanti. So, bersedialah ye para wanita. Ngehh..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...