Friday, January 28, 2011

APA ITU STEM CELL.

Stem cell adalah sel induk( sel yang tidak/belum terspesialisasi )yang mempunyai 2 sifat:

1. Kemampuan untuk berdiferensiasi menjadi sel lain (differentiate). Dalam hal ini stem cell mampu berkembang menjadi berbagai jenis sel matang, misalnya sel saraf, sel otot jantung, sel otot rangka, sel pankreas, dan lain-lain.

2. Kemampuan untuk memperbaharui atau meregenerasi dirinya sendiri (self-regenerate/self-renew). Dalam hal ini stem cell dapat membuat salinan sel yang hampir sama dengan dirinya melalui pembelahan sel.



Kajian terhadap stem cell telah meningkat kerana ianya berpotensi untuk merawat pelbagai penyakit kronik antaranya penyakit kulit, stroke, asma, ginjal, kanser, anemia, jantung,kencing manis dll.

MENGAPA STEM CELL BEGITU PENTING? 

Stem sel adalah satu-satunya sel yang memiliki keupayaan untuk memperbaharui dirinya. Stem sel kulit mempunyai fungsi khusus untuk memperbaharui dan memperbaiki kulit. Tubuh merangsang sel-sel kulit untuk menghasilkan protien, karbohidrat dan lipid bagi mengurangkan garis-garis halus dan kedutan disamping mengembalikan dan mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit. Pembahagian stem sel kulit juga penting untuk penhasilan sel-sel kulit yang sihat. 
 
Kami ada menjual Stem Cell dengan harga sekotak RM 60 atau 1 botol kecil RM 10.

Berfungsi untuk:

- melancartkan perjalanan wajah.
- menegangkan kulit wajah.
- menganjalkan kulit wajah.
- anti penuaan
- anti kedutan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...