Sunday, October 24, 2010

Semua Orang Wajib Ada Pistol ! - Kennesaw, Georgia

Pelik tapi benar. Itulah yang berlaku di Kennesaw, Georgia sebuah bandar yang di kenali sebagai bandar pistol yang menguatkuasakan undang-undang yang mewajibkan semua orang memiliki pistol.

Jika anda ke sana dan bertindak jahat tak tentu pasal, anda sengaja mencari nahas!, Kerana hampir semua orang dari nenek hingga dewasa memiliki serta mahir menggunakan pistol.

Anda terlepas dari kewajiban tersebut hanya jika anda tidak waras, mempunyai masalah fizikal yang tidak emngizinkan anda menggunakan pistol atau jika anda benar-benar menganut fahaman yang mencintai keamanan serta menentang pemilikan sebarang senjata.

Sebaik sahaja ia dikuatkuasakan di sana, kes jenayah telah turun secara mendadak sebanyak 27%. Tidak pernah ada kejadian bunuh berlaku di Tennesaw sedangkan purata orang mati kena tembak di Amerika ialah seramai 80 orang dalam satu hari Pada tahun 1982, jumlah penduduk hanya seramai 5000 orang sahaja di pekan tersebut namun kini ia berjumlah seramai 30,000 orang. Mungkin keunikan undang-undang itu mendorong orang ramai berhijrah ke pekan pistol itu.

Apaka tata jika semua negeri yang diperintah pembangkang mengikut jejak langkah Bandar Tennesaw di atas, satu industri serta perniagaan baru dapat dibina ia dilaksanakan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...