Wednesday, July 15, 2009

5 Tips Untuk Tubuh Langsing


Memiliki tubuh yang langsing tentunya menjadi idaman sesiapa sahaja, lebih-lebih lagi gadis remaja dan wanita bekerjaya.
Namun tidak semua mampu memilikinya kerana ada banyak faktor yang mempengaruhi fizikal seseorang itu.
Bagaimanapun korang masih boleh mencuba tips dibawah ni untuk memiliki tubuh langsing idaman:
  • Setiap hidangan perlu ada sumber protein, karbohidrat, lemak dan sejumlah serat. Untuk sarapan pagi kamu boleh mengambil sebiji epal bersama yogurt rendah lemak.
  • Jangan kira jumlah kalori yang diambil, sebailknya kurangkan saiz makanan yang diambil. Elakkan menghadkan pengambilan kalori secara drastik kerana ia akan menurunkan kadar metabolisme tubuh serta memberi kesan sampingan.
  • Dengar je perkataan diet, mesti terbayangkan pelbagai makanan yang sedap-sedap dan lazat harus dielakkan daripada menu diet. kita tak semestinya perlu menghindarinya. Sebaliknya, beri perhatian kepada kuantiti yang sedikit dan terkawal.
  • Gantikan pengambilan makanan secara berlebihan dengan pengambilan air kosong secukupnya.
  • Rajinkan diri untuk membuat rawatan mandi wap atau sauna. Ia selain untuk menurunkan berat badan, ia juga bagus untuk melancarkan perjalanan darah, meningkatkan metabolisme, mengurangkan stress dan mengharumkan badan.
  • Diet akan lebih efektif jika diikuti dengan senaman atau aktiviti riadah. Kalau orang Islam eloklah diperbanyakkan solat wajib 5 waktu dan amalan sunat. Sesuaikan aktiviti-aktiviti tersebut dengan diet.
Untuk mendapatkan khidmat nasihat dan rundingan secara percuma dari Yoyoy Kamphora Spa, sila hubungi kami

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...