Friday, May 6, 2011

Osama Bin Laden Reality or Fantasy.


Osama bin Mohammed bin Awad bin Laden atau pun Osama,Bin Laden,OBL dan macam-macam lagi orang gelar dia,betul ke dia wujud?ataupun sekadara rekaan dan conspiracy dari Illuminati dan New World Order?Banyak kata-kata dan sumber mengatakan yang dia adalah ejen CIA,dan bila berita kematian OBL yang menjadi kejutan pagi tu,aku dapat news dari CNN notification,menjadi topik hangat,dengan penyebaran gambar mayat OBL,Siapa Osama nie sebenarnya?
  • Founder Al-Qaeda
  • Anak kepada seorang hartawan yang kaya di Riyadh,Mohammed bin Awad bin Laden yang mempunyai perniagaan berjuta-juta dolar dan mempunyai hubungan erat dengan kerabat diraja Saudi Arabia
  • Merupakan seorang Wahabbi
  • Belajar di élite secular Al-Thager Model School.
  • Studied in Economics and Business Admin di King Abdulaziz University
  • Seorang yang minat dalam mendalami Islam,minat dalam menterjemah Al-Quran dan Hadith serta Jihad waktu di University
  • Mempunyai 20 orang anak hasil dari 5 orang isteri
Itu sedikit sebanyak pasal kehidupan Osama,source yang America keluarkan masih diragui kebenarannya sebab source dari Militan tu  sendiri menggatakan yang Osama masih hidup.

“Saya tidak bertemu secara langsung dengan Syeikh Osama, namun saya dapat mengesahkan dengan jelas kebenaran bahawa Syeikh Osama Bin Ladin masih hidup dan dalam keadaan baik,” ujar Waliur Rahman dalam kenyataan melalui video yang di forum islam Ansar, menurut siaran berita BBC arab.

“Dia masih menghubungi dengan orang-orangnya dari organisasi Al-Qaeda dan meneruskan aktivitinya seperti biasa,” katanya lagi.

Sebelum ini Tehrik-E-Taliban sebelum ini telah membuat kenyataan yang juga menolak berita kematian Osama Bin Laden.

Apa beza Osama dan America serta Yahudi laknat?beza dia cuma by official and non official,bukan sebab terrorist ataupun pelampau.

America dan Yahudi ada askar yang diakui dunia,dan sebab itu diorang boleh gunakan dan salahguna kuasa tersebut dengan alasan untuk keamanan dan untuk protect country,even country orang lain,ini memang favourite America,suka kacau tepi kain orang lain,dah tu melepak pulak lama-lama.Yahudi jangan cakap la,memang semua orang tahu,tapi tak berani nak buat apa-apa,walaupun secara terang-terangan tahu itu adalah pembunuhan dan massacre,tapi atas alasan untuk negara mereka yang tak diakui itu, Dunia hanya   mampu mengutuk untuk sementara waktu.

Beza Osama pulak dia tiada askar dan dia tiada bantuan dari mana-mana kerajaan besar,yang dia ada hanyalah rakyat yang sanggup bersama-sama berkorban untuk negara dan islam,bagi dunia bila tiada benda yang official,diorang anggap itu terrorism dan pengganas.

Mungkin ideology Osama itu agak salah,tapi motif dia betul,memperjuangkan Islam,berapa ramai kita yang mampu untuk berbuat demikian?termasuk aku..

Wallahualam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...